Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

2 januari 2012

Att stå ut och hänga i...

Nu gäller det att stå ut och att hänga i! Jag kommit så långt på min Tea Leaves att det är bara slätstickning nu i 33 centimeter. Inte en enda ökning eller minskning, ingenting händer, bara slätstickat. Det är nu som det är så lätt, så lätt att börja på en ny stickning... Att lägga det långtråkiga åt sidan och hitta på något nytt och spännande! Kanske jag får varva med något gammalt som är liggande, men jag ska inte börja på något nytt!




Det vore inte svårt i och för sig, för idag kom ett av de två paketen som jag väntat på. Två olika grå cotton viscose från KarMa garn, hon säljer ut dem för 15 kronor nystanet och då kunde jag inte låta bli. Men observera att det beställdes förra året... :-) Det ska bli en Taygete sjal till sommaren.



Det är svårt att på bilden se att färgerna är mörk- och ljusgrå. Att få bilderna bra nu i januarimörkret är i det närmaste omöjligt. Igår snöade det och idag har det regnat hela dagen, undrar hur det blir imorgon?

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Hedvig sa...

Heja heja!

Och god fortsättning såklart! :)