Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

14 februari 2012

Så lång tid gick det...

Förbas.... Eller inte? Men det gick i alla fram till den 14 februari innan jag beställde garn till mig själv. Får vara nöjd med det lilla och ta nya tag efter ett misslyckande! :-)


Bilden är lånad från yllotyll.com

Kolla in sjalen, vem kan motstå? Så nu går jag bara och väntar på att få post. Min ska bli grålila och garnet jag ska sticka den i är Drops baby alpaca silk samt Drops kid silk. Orginalet på bilden är stickad i tunt lin och kid silk, men jag tror att den skulle bli lite "vass" då. Jag hoppas att mitt val av garn kommer att göra den riktigt mjuk och gosig. Visst ser den härlig ut?

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: